Teambuildingové hry https://showmustgoon.cz/ a různé další aktivity sloužící k podpoře dobře fungujícího týmu se v současnosti stávají běžnou součástí firemní kultury většiny společností. v 21. století. Přesto se stále najdou zaměstnavatelé, kteří jejich význam podceňují. Myslí si totiž, že v jejich kolektivu je všechno v pořádku, protože nepozorují (zatím) žádné zásadní problémy. To ale neznamená, že se žádné nevyskytují.
Bohužel zaměstnanci mají tendenci se chovat před šéfem jinak než v jeho nepřítomnosti. Jistě, každý šéf – i ten nejlepší – musí z titulu svého postavení počítat s tím, že bude terčem pomluv a možná i vtípků, jež by se mu do očí nikdo říci neodvážil. Jenže aby se zaměstnanci před nadřízeným předvedli v nejlepším světle, často tají i konflikty a nefunkční vztahy mezi sebou, a když se to projeví na výsledcích práce, bývá obvykle pozdě.
Nic proti firemním večírkům, ale…
Za jakousi náhražku teambuildingu bývá obecně považován firemní večírek. Určitě je to příležitost k odreagování a pobavení. Jenže hlavní tahák večírků, nebo chcete-li zbraň, je poněkud dvojsečná. o čem je řeč? Ano, o alkoholu. Je pravda, že alkohol pomáhá odstranit zábrany a po velmi krátkou dobu pomáhá rozproudit komunikaci. První sklenička je dobrá a druhá ještě lepší. Pokud ale začnou přibývat další, odpadnou nejen zmiňované zábrany, ale také pud sebezáchovy, a ti, kdo jenom tzv. přeberou, si můžou gratulovat, protože dopadli nejlíp. Horší je, když se někdo v alkoholovém opojení rozhodne si s kolegou něco vyříkat. A zcela jiná, byť o nic méně nežádoucí kapitola je flirt nebo milostná epizoda se spolupracovníkem. Zkrátka stačí pár “vydařených” firemních večírků a kolektiv, který se jevil jako bezproblémový, může být zcela v rozkladu.
Gnothi se autonn
Profesionálně vedený teambuilding není založen na náhodě a aktuálním duševním rozpoložení účastníků. Jsou to techniky, které vedou k pádem vytyčeným cílům, ale zároveň poskytují také rozptýlení a zábavu.
Pokud jste jako zaměstnavatel na tom tak, že ještě přesně nevíte, na co se při budování týmu zaměřit, respektive co ve vašem kolektivu nejvíce podpořit, vyberte pro začátek teambuildingovou hru, která umožňuje všem zúčastněným se lépe navzájem poznat. Lidé, kteří spolu mají skutečně pracovat, a nejen sedět vedle sebe v kanceláři, nesmí zůstávat jen při povrchních dojmech a informacích. Je nutné, aby věděli, co od toho a toho kolegy mohou očekávat a proč.
Koneckonců tak trochu jiné představení zaměstnanců není na škodu ani pro jejich nadřízeného nebo dokonce hlavního manažera. Při přijímacích pohovorech se od adeptů na pozice dozví jen vybrané informace (tři hlavní řádky strukturovaných životopisů, tedy vzdělání, dovednosti a předchozí zaměstnání), ale jaká povaha se za nimi skrývá, to je úplně něco jiného.
Nad vstupní branou do proslulé delfské věštírny ve starověkém Řecku byl nápis Gnothi se auton, což v překladu znamená Poznej sám sebe. Bylo to doporučení, co má příchozí jako první udělat k vyřešení nesnází, které jej do Apollónova stánku přivedly. Pro podnikatele a manažery dnešní doby jej můžeme parafrázovat takto: Nejprve poznej svůj kolektiv.
Konkrétní realizace nechte na zkušených
Jak se taková hra vymýšlí a provozuje, popř. jak ji lze koncipovat, aby posílila efektivitu práce týmu nebo schopnost řešit problémy, nejlépe vědí společnosti specializující se na budování pracovních týmů. Agentura Show Must Go On se může chlubit desítkami úspěšně zvládnutých akcí a mnoha kladnými referencemi. U agentury takového typu budete mít jistotu, že jimi vybraná hra padne vaší společnosti jako ulitá.
Co všechno víte o svých zaměstnancích?